پوشش ضد حریق چوب

 

پوشش ضد حریق چوب

 

 

پوشش‌های ضد حریق چوب شرکت هلیکس مانا آریا علاوه بر عملکرد عالی حفاظت در برابر آتش، دوام بالایی نیز از خود نشان می‌دهند. رنگ‌های ضد حریق برای استفاده در فضای داخلی و خارجی در دسترس هستند و می‌توان آن‌ها را با استفاده از روکش‌های محافظ تقریباً در تمام رنگ‌های RAL به صورت جداگانه طراحی کرد یا چوب را در رنگ طبیعی خود نمایان کرد و ساختار سطح چوب را حفظ نمود .

در بروشور اطلاعاتی ما در مورد حفاظت در برابر آتش چوب می توانید اطلاعاتی در مورد پوشش های حفاظت از آتش چوب پیدا کنید.

 

ارتقاء کلاس مصالح ساختمانی چوب از طریق رنگ ضد حریق

مقررات ساختمانی حداقل الزامات را در مورد اشتعال پذیری مصالح ساختمانی مورد استفاده و مدت زمان مقاومت در برابر آتش اجزای ساختمان تعریف می کند. با این حال، بر خلاف سنگ تراشی، بتن یا فولاد، چوب تصفیه نشده قابل اشتعال است در کلاس مصالح ساختمانی B2 طبقه بندی می شود که معمولاً قابل اشتعال است. این امر استفاده از چوب را به عنوان مصالح ساختمانی در ساختمان های چند طبقه محدود می کند.

 

 

چوب تصفیه نشده و مواد مبتنی بر چوب مورد استفاده در ساخت و ساز الوار عمدتاً با کلاس مصالح ساختمانی B2 مطابق با DIN 4102-1 یا طبقه بندی اروپایی D-s2,d0 بر اساس DIN EN 13501-1 (تست SBI) و بنابراین به عنوان مصالح ساختمانی “معمولا قابل اشتعال” طبقه بندی می شوند.

 

با اعمال یک پوشش حفاظتی در برابر حریق، امکان ارتقاء به کلاس مصالح ساختمانی بالاتر تا بازدارنده شعله B1 مطابق با استاندارد DIN 4102-1 وجود دارد. به B-s1,d0 بر اساس DIN EN 13501-1 (تست SBI) بسته به سیستم حفاظت در برابر آتش استفاده شده، به طوری که استفاده از چوب نیز در مواردی که مصالح ساختمانی مقاوم در برابر شعله تجویز می شود امکان پذیر است ، بدون محدود کردن مزایای چوب به عنوان یک عنصر طراحی معماری

 

بنابراین، پوشش حفاظتی چوب در برابر آتش هیچ تأثیری بر مدت زمان مقاومت در برابر آتش سوزی قطعه ندارد، بلکه بر طبقه مصالح ساختمانی آن تأثیر می گذارد. ارتقاء قطعات چوبی به کلاس مقاومت در برابر آتش فقط از طریق ابعاد یا میزان سوختن امکان پذیر است.

 

پوشش ضد حریق چوب

پایداری، حفاظت از آب و هوا و اکولوژی از طریق ساخت و ساز چوب

تقاضای همیشه برای پایداری بیشتر در صنعت ساخت و ساز به طور فزاینده ای منجر به برنامه ریزی ساخت و سازهای جدید ساختمان های اداری، اداری و مسکونی در ساخت چوب می شود.

 

ساخت و ساز با مواد اولیه تجدیدپذیر به مفهوم اصل گهواره به گهواره نیازمند مصالح ساختمانی سازگار با محیط زیست و قابل استفاده مجدد است تا بتوان آنها را در پایان چرخه عمر خود هدف دیگری قرار داد. مصالح ساختمانی ساخته شده از مواد خام تجدیدپذیر، دی اکسید کربنی را که گیاهان در ابتدا در طول رشد جذب می کردند، برای مدت طولانی ذخیره می کنند و عموماً برای تولید خود به انرژی کمی نیاز دارند. بنابراین، انتشار CO2 در ساختمان با چوب، در مقایسه با ساختمان با بتن و فولاد، بیش از 50٪ کاهش می یابد.

 

چوب اغلب در جاهایی استفاده می شود که از طریق یک آب و هوای داخلی سالم و مطبوع، یک فضای خوب در فضای داخلی ایجاد شود. چوب و مواد بر پایه چوب نیز اثر عایق عالی دارند.

 

 

استفاده از سیستم های حفاظت آتش برای چوب

پوشش‌های عایق‌ساز به عنوان رنگ‌های پوششی یا شفاف روی اجزای چوبی اعمال می‌شوند. هنگامی که در معرض آتش قرار می گیرند، لایه ای حجیم تشکیل می دهند که از چوب زیرین محافظت می کند و به طور کامل از اشتعال جلوگیری می کند یا به تاخیر می اندازد. پوشش های ضد حریق برای اجزای چوبی را می توان با استفاده از غلتک و برس روی سطوح کوچکتر اعمال کرد. برای مناطق بزرگتر، کاربرد بدون هوا با استفاده از پمپ های پیستونی الکتریکی یا پنوماتیکی موثر بوده است.

 

قبل از شروع کار، بررسی مناسب بودن بستر به ویژه ضروری است! سطوحی که قرار است پوشش داده شوند باید عاری از گرد و غبار، خاک، چربی، موم، لایه های جداکننده، رنگ های قدیمی، چسب، آهک و روغن و غیره باشند. بودن در صورت لزوم، بستر باید سنباده زده شود و از قبل با یک پرایمر عمیق درمان شود. پوشش های قدیمی باید به طور کامل حذف شوند و در مورد زیرلایه های بسیار جاذب، برای جلوگیری از نفوذ بیش از حد پوشش ضد حریق به اجزای چوبی، پیش تصفیه با آستر مناسب انجام شود. عوامل جداکننده ممکن است منجر به تشکیل به اصطلاح “چشم گاو” بر روی بسترهای ناکافی سنباده شده شوند، پوشش حفاظت از آتش به صورت دایره ای از بستر خارج می شود.

 

برای همه چوب ها، قبل از اقدامات پوشش، یک سطح الگوی مناسب باید اعمال شود.

 

چه کسی مجاز به پردازش سیستم های حفاظت آتش برای چوب است؟

الزامات فنی و قانونی برای برنامه‌ریزی حرفه‌ای، اجرا و مستندسازی موانع آتش‌سوزی بالاست و باید تا حد امکان از جان و مال در هنگام آتش‌سوزی محافظت کند. اجرای پوشش های ضد حریق روی قطعات چوبی توسط مشتریان نهایی اصولا امکان پذیر است. از آنجایی که این یک پوشش ایمنی-فنی است، الزامات مربوط به ضخامت لایه ها و الزامات شرایط محیطی و پردازش باید به دقت رعایت شود. بنابراین سیستم های حفاظت در برابر آتش و رنگ های چوب باید فقط توسط شرکت های متخصص یا افراد دارای تجربه کافی در این زمینه انجام شود.

پوشش ضد حریق چوب

پوشش های ضد حریق برای چوب چگونه کار می کنند؟

هنگامی که در معرض آتش سوزی قرار می گیرند، سیستم های حفاظت در برابر آتش برای چوب یک لایه فوم مقاوم در برابر حرارت حجیم تشکیل می دهند که از چوب زیرین محافظت می کند و به طور کامل از اشتعال آن جلوگیری می کند یا به تاخیر می اندازد و همچنین می تواند سرعت سوختن را کاهش دهد. بنابراین عملکرد باربری اجزای چوبی به دلیل پوشش حفاظتی در برابر آتش برای مدت طولانی تری حفظ می شود.

یک نظر در “پوشش ضد حریق چوب

  1. میلاد صنعتی گفت:

    سلام
    لطفا بفرمایید جهت خرید محصولات ، جلسه حضوری مورد نیاز است
    این پوشش های ضد حریق روی چوب بسیار مورد استفاده در کشورهای اروپایی هست
    در مورد استاندارها و تست ها لطفا ارتباط برقرار بفرمایید
    ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *