پوشش‌های ضد حریق سیمانی عموماً بر اساس سنگدانه‌های سبک‌وزن سیمان پرتلند پلاس می‌باشند

جزییات پوشش ضد حریق سیمانی

جزییات پوشش ضد حریق سیمانی

پوشش های ضد حریق سیمانی عموما بر پایه سیمان پرتلند به علاوه سنگدانه های سبک هستند.
پوشش های سیمانی همیشه باید از محصولات آزمایش شده و تایید شده باشند و دارای علامت CE باشند.

مواد سیمانی از فولاد به دو طریق محافظت می کنند:

– رها شدن رطوبت موجود در آن که در حین آتش سوزی، به درجه جوشیدن آب (100 درجه سانتیگراد)، با پایین نگه داشتن دمای فولاد تا تبخیر کامل تبخیر می شود.
– پس از اتمام مرحله تبخیر، پوشش بسته به ضخامت اعمال شده به عنوان یک عایق عمل می کند.

سیستم‌های نسوز سیمانی محصولات سبک وزنی هستند که معمولاً با سیمان و ورمیکولیت ساخته می‌شوند و با دستگاه‌های مخصوص گچ‌کاری اسپری می‌شوند و مورد تایید قرار می‌گیرند و عموماً با توری سیمی و یک TOPCOAT خاص محافظت شده با پوشش رنگ تقویت می‌شوند. شرکت هلیکس مانا آریا مواد را در کیسه ها از قبل مخلوط کرده و آب دوز شده باید در محل اضافه شود و چگالی آنها بین 650 – 850 کیلوگرم بر متر مکعب است و رسانایی حرارتی بسیار کمی دارند . آنها اجازه می دهند تا مقاطع یا سازه فولادی ( توسط پوشش ضد حریق سیمانی )  را برای مدت 4 ساعت در برابر آتش سوزی برای آتش سوزی استخر هیدروکربنی و آتش جت ایزوله کنند.

آنها همچنین برای محافظت از مخازن ذخیره سازی GPL اعمال می شوند. بسته به اندازه پروفیل فلزی مورد پوشش، پوشش های سیمانی به روش SOLID FILL اعمال می شود که به معنای پرکردن کامل حفره های پروفیل و همیشه با همان مواد نسوز یا طبق پروفیل پروفیل می باشد. روش، این به معنای پیروی از محیط پروفیل فلزی است که باید محافظت شود.

معمولاً برای اطمینان از چسبندگی کامل بر روی سطوح فولادی به یک پرایمر مخصوص به عنوان “پوشش کلید” نیاز دارند. استفاده از حداقل ضخامت عملی 30 میلی متر تا 60 میلی متر ضخامت کمتری نسبت به بتن معمولی دارد و برای نصب نیازی به قالب گیری ندارد. سیستم های سیمان-ورمیکولیت (لیگ سیمانی) در صورت آتش سوزی پدیده خطرناک SPALLING را ندارد، هرچند در CLS سنتی وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *